High Court ruling on story about Sir Elton John's hairdresser is published


A High Court judge's ruling on a dispute involving Sir Elton John, his former hairdresser and tabloid newspaper editors has been published on a legal website.

News Group Newspapers, which prints The Sun and The Sun on Sunday, wanted to write a story after the hairdresser claimed unfair dismissal.

Sir Elton wanted to keep his name out of the newspapers.

Sir Elton John performs on stage in the US

But two judges ruled that the newspaper group should not be barred from revealing his identity following employment tribunal hearings.

News of the outcome of the dispute was reported by The Sun on Saturday.

Now Mrs Justice Simler, the more senior of the two judges to oversee the case, has published her full ruling on the British and Irish Legal Information Institute website.

Mrs Justice Simler said Sir Elton had appealed against a ruling by a lower-ranking judge who had decided that the singer's name should be published.

She said she had dismissed the appeal.

Her ruling had been made in May.

Sir Elton had been given the go-ahead to take the case to the Court of Appeal, and an order barring him from being identified had remained in place pending any Court of Appeal hearing.

Sir Elton John

But no Court of Appeal hearing has been staged.

Mrs Justice Simler said, in her ruling, that employment tribunal proceedings had been brought by the hairdresser against Sir Elton in London.

She said News Group Newspapers wished to publish a newspaper article about the proceedings without the restrictions contained in the Privacy Orders. The appellants wished to prevent publication of an article without restrictions.

Specialist employment judge Simon Auerbach had ruled against Sir Elton in March and the singer had challenged that ruling.

Mrs Justice Simler had overseen a hearing in the Employment Appeal Tribunal, in London.